صفحه اصلی


سیستم مدیریت یکپارچه ریل‌گذاری مثبت به‌سمت آینده روشن است
پنج شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - روابط عمومی

 مهندس احمد  توکلی در آئین ابلاغ خط و مشی سیستم مدیریت یک پارچه(آی.ام.اس)و رونمایی از منشور این سیستم اظهار داشت: سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید سالی باشد که همه عوامل ذی مدخل با ارائه اموری مرتبط، کارا و چابک، فصل جدیدی را در اقتصاد مقاومتی که امروز قالبی در حوزه اقتصاد و سیاست شده است را به نمایش گذاشته و محصول آن تحقق شعار مقام معظم رهبری، ایجاد اشتغال و افزایش تولید ملی شود.

وی افزود: یقینا بر اساس فرمایشات رهبری، شعاری که برای هر سال اعلام می‌شود به عنوان خط و مشی دستگاه‌ها و آثار مثبت آن عاید مردم شود.

شهردار رویان تصریح کرد: همه تحریم‌هایی که تا کنون ناجوانمردانه به کشور ما شد اگر نبود تدبیر درست رهبری نظام شاهد بحران‌های اقتصادی و اجتماعی زیادی بودیم اما امروز کشوری ایمن و از نظر اقتصادی نیز از بسیاری از کشورهای مدعی در جایگاه بهتری قرار داریم و اگر نبود این تحریم‌ها و کمبود مواد اولیه قطعا در رتبه بهتری بودیم.

این مسوول بیان کرد: این تحریم‌ها نتوانست مانع تلاش جوانان شود و از رتبه علمی بالایی برخورداریم، با توجه به اینکه فضای دانشگاه‌ها فضای علمی و آکادمیک است، انتظارتولید علم از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها وجود دارد ولی در جایی مانند شهرداری انتظار کسب و تولید علم وجود ندارد لیکن در کشورهای پیشرو حتی برای نهادهای اجرایی ارتقاء دانش جدی گرفته شده و پیشرفت کار منوط به کسب علم شده است.

توکلی افزود: ما در رویان تصمیم گرفتیم شهرداری را از نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی تبدیل کنیم که این امر نیازمند شناخت وظایف، اهداف، تجهیزات بود و اعتقاد داشتیم ارتقای علمی به افزایش کارایی کمک می‌کند بنا براین برای اخذ استانداردهای مرتبط تلاش کردیم، در این استاندارها مواردی چون شیوه برخورد با ارباب رجوع، رفتارهای سازمانی و ... لحاظ شده که به عملکرد شهرداری کیفیت مطلوب می‌بخشد.

این مسوول بحث استاندارد شدن رفتار پرسنل، تجمیع قوای موجود در شهرداری بر مدار برنامه محور را از نکات طرح مدیریت یک پارچه دانست و اظهار کرد: بودجه سال 96 بر اساس پیش بینی یک ساله با چشم انداز پنج ساله بسته شد و برای سنوات آینده شهرداری با چشم انداز 20 ساله در مقاطع پنج ساله و در نهایت بودجه ریزی یک ساله مدون چراغ راه دارد.

شهردار رویان با بیان اینکه در بحث فنی و عمرانی طرح جامع و تفضیلی نقشه راه است، خاطر نشان کرد: در بحث اداری مدیریت یک پارچه با هدف استاندارد سازی رفتار سازمانی و تاثیر آن بر رفتار شهروندان نقشه راه محسوب که شهرداری رویان را در یک بازه ده ساله به شهرداری دوستدار شهروند و شهر را با فاکتورهای قابل قبول برای زندگی و جاذب برای حضور مهاجران و پذیرای جمعیت جدید تبدیل می‌کند.

توکلی اظهار امیدواری کرد: اهدافی را که امروز دنبال می‌شود در آینده تداوم داشته و مدیران بعدی پذیرای طرح بوده و آن را سلیقه‌ای تلقی نکنند بلکه درک کنند که استانداردسازی با اصول بین المللی تدوین و نباید با تغییر مدیریت موضوع قطع و پایان یافته تلقی شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت یکپارچه در واقع ریل گذاری مثبت به سمت آینده روشن است، اظهارکرد: تلاش می‌کنیم تا پایان تیرماه سال جاری گواهینامه‌های ایزوهای پنج گانه گرفته شود، سی.دی.اس تصویب شد و امروز با ابلاغ  آی.ام.اس به عنوان شهرداری دانش بنیان جهت گیری به سمت عمران و آبادانی با سرعت بیشتری انجام شود.

این مسوول با بیان اینکه در سال 91 تنها سه میلیارد بودجه شهرداری محقق شد افزود: اکنون با 350 درصد رشد موفق به کسب درآمد 10 میلیارد و 600 میلیون تومان شدیم که اگر با سیستم مدیریت یک پارچه کار پیش برود در سال‌های آینده در آمد افزایش می‌یابد و محصول آن اجرای پروژه‌های عمرانی بیشتر اس و شهر از خمودگی خارج و روزهای نویی را شاهد می‌شویم.

شهردار رویان از مسوولان واحدها خواست تا خط و مشی سیستم مدیریت یک پارچه(آی.ام.اس) را جدی بگیرند که اگر حتی 50 درصد آن اجرایی شود، تحول شگرفی در مجموعه شهرداری ایجاد و اتفاقات خوش یمنی رقم می‌خورد زیرا این طرح چکیده‌ای از خواست‌های مردمف نخبگان و صاحب نظران است.

توکلی گفت: شهرداری شهر رویان در راستای افزایش سطح کیفیت مدیریت شهری و توسعه پایدار با بهره‌مندی از دانش فناورانه در جهت افزایش رضایتمندی شهروندان و بهبود سطح کیفیت زندگی شهر نشینی نسبت به استقرار استانداردهای بین المللی سیستم مدیریت یکپارچه اقدام نموده است.

در ادامه دکتر مجتبی رضایی مدیر طرح پیرامون روش اجرایی سیستم مدیریت یک پارچه و کنترل مستندات توضیحات مبسوطی داد و سرکار خانم درویش مدیر تضمین کیفیت نیز اهداف و برنامه‌های طرح را شرح داد.

دکترپورقاز مجری طرح سیستم یکپارچه مدیریت نیز با اشاره به مزایای طرح، عدالت اجتماعی ، تقسیم فرصت مدیریت شهری برای مردم و شهروندان، ایمنی محیط زیست و بهداشت را از اهداف طرح عنوان کرد و گفت: ای. ام.اس استانداردی برای آینده دور است که درآمد پایدار و ایمنی بهداشت و محیط زیست را با رفتارهای جامع سازمانی و اداری دنبال می‌کند.

 





  نام و نام خانوادگی :
 

  نظر شما :
  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نخواهد شد.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابند.