صفحه اصلی


« سیزده به در روز بزرگداشت طبیعت است؛ محیط زیست، طبیعت و جنگل را در روز سیزده به در و روز طبیعت حفظ کنیم»
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - روابط عمومی

 سیزده به در علاوه بر آنکه بهانه ای برای شادمانی و لذت بردن از طبیعت است به عنوان یک جشن و آئین باستانی نیز مورد توجه است.

« سیزده به در روز بزرگداشت طبیعت است؛ محیط زیست، طبیعت و جنگل را در روز سیزده به در و روز طبیعت حفظ کنیم»

در این روز ضمن بهره‌مندی از موهبت‌های الهی با رعایت اخلاق طبیعت دوستی و بهره‌مندی از آموزه‌های دینی حفاظت از طبیعت را سرلوحه رفتار خود قرار دهیم.
سیزده به دررا به روز آزار طبیعت تبدیل نکنیم، زباله های برجا مانده در طبیعت و یا آتش سوزی‌ها در اثر سهل انگاری ضررهای جبران ناپذیری را به طبیعت رنج دیده کشور وارد می کند.

سالانه هزاران هکتار جنگل و مرتع به دلیل بی احتیاطی هموطنانمان در آتش می سوزد پس حتی المقدور از روشن‌کردن آتش خودداری کنید، بهتر است در صورت نیاز به آتش، در حدامکان دور از درختان و از زغال آماده استفاده شود و حتماً خاکستر آتش را با آب و خاک خاموش کنید و از خاموش بودن قطعی آن پس از اتمام کار اطمینان حاصل کنید..
 ته سیگار رها شده در طبیعت اگر روشن باشد می تواند باعث آتش سوزی شود و در غیر اینصورت بدلیل مواد سمی باعث آلودگی محیط زیست می شود، ته سیگار خود را در طبیعت رها نکنید.

اگر در طبیعت حیواناتی مانند لاک پشت، مار، سمندر و جوجه تیغی دیدید از شکار و آوردن آنها به خانه جداً خودداری فرمائید.

ماهی قرمز خود را در رودخانه ها و یا آبگیرهای طبیعی رها نکنید؛ رها کردن آنها در محیط طبیعی می تواند باعث مرگشان شود و اگر زنده بمانند هم برای گونه های بومی مضر خواهند بود، اگر نمی خواهید از آنها نگهداری کنید آنها را در دریاچه های مصنوعی و یا حوض های بزرگ محل زندگی خود رها کنید.
برای حفظ محیط زیست سرزمین پهناور ایران همه باید احساس مسئولیت کنیم از آلوده کردن آب، خاک و هوا پرهیز کنید. زباله های خود را جمع کرده و همراه خود ببرید،

ماموران شهرداری و تشکل‌های محیط‌زیست اقدام به توزیع کیسه‌های مخصوص جمع‌آوری زباله خواهند کرد، این کار برای حفظ محیط زیست و نظافت مناطق گردشگری صورت می‌گیرد لطفا زباله‌های خود را داخل این کیسه‌ها قرار داده و در پایان روز زباله‌های تولیدی را به ایستگاه‌های مستقر تحویل دهید و از قرار دادن آن در کنار رود، دره‌ها و مناطق بکر و زیبای جنگلی خودداری کنید.

با مأموران شهرداری و پاکبانان همکاری کنید





  نام و نام خانوادگی :
 

  نظر شما :
  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نخواهد شد.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابند.