صفحه اصلی


متن کامل نشست خبری شهردار رویان با خبرنگاران شهرستان نور
پنج شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ - روابط عمومی

 با اجرای لوله‌گذاری کدورت آب شرب رویان برطرف می‌شود

 

شهردار رویان درباره مشکل کمبود و کدورت آب شرب شهر رویان گفت: با پیگیری‌های انجام شده با وجود کمبود اعتبارات دولت، اکنون کار انتقال آب از مسیر کمربندی به شهر رویان با انجام 6 کیلومتر شبکه لوله‌گذاری در حال اجرا است.

کدورت آب شرب رویان برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد  توکلی شب گذشته در نشست خبری با خبرنگاران عضو خانه مطبوعات این شهر که به دعوت نماینده خانه مطبوعات و در محل این دفتر برگزار شد، از استقرار پایگاه شماره نوروزی در شهر رویان خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد تسهیلات سفر شهرستان نور، این ایستگاه در ورودی غربی شهر رویان مستقر و به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه می‌کند.

توکلی بازپیرایی فضای مبلمان شهری، بهسازی پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر، بهسازی آسفالت با مساحت بیش از 120 هزار متر مربع، اجرای ادامه دیواره حفاظتی سبزه‌رود غربی به طول یک کیلومتر، بهسازی معابر، کاست 80 هزار اصله درخت و درختچه در فضاهای عمومی و پارک‌ها و ... را از اقدامات شهرداری در جهت رفاه شهروندان و استقبال از گردشگران نوروزی عنوان کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تمهیداتی ترافیکی نوروزی در این شهر، اظهار کرد: عملیاتی شدن و تکمیل پروژه یک‌هزار و 800 متری ادامه کمربندی نور ـ رویان به روان شدن ترافیک شهر رویان کمک شایانی می‌کند که در ارتباط با آزادسازی مسیر با مالکان مذاکراتی شد و برای شروع کار با پیگیری فرماندار و نماینده 50 میلیارد تومان اعتبار نیز در نظر گرفته شد اما در حال حاضر با همراهی شورای ترافیک و پلیس راهور با ایجاد و احداث دوربرگردان در مقابل مرکز  خدمات جامع سلامت رویان مشکل خروج خودروهای خیابان شهدا، دانش و ورزش به سمت غرب رویان و شهرستان نوشهر برطرف می‌شود.

شهردار رویان در باره اراضی موسوم به بنیاد علوی که مشکلاتی برای شهروندان و شهرداری ایجاد کرده است، بیان کرد: بزرگترین ملاک رویان شهرداری است و در جنب پلاژ شهرداری زمینی 10 هکتاری دارد که برای پارک ساحلی با امکانات شناگاه دائمی، امکانات رفاهی، تجاری، ورزشی و ... در نظر گرفته شده است، که برای سند‌مالکیت با بنیاد مستضعفان مذاکره کردیم زیرا تا سند نباشد، پروژه‌ای عملیاتی نمی‌شود و شهروندان نیز برای احداث بنا با مشکل مواجه هستند، بنابراین جلسات متعددی برگزار شد تا این بنیاد حقانیت ما را به رسمیت بشناسد و امیدواریم در جلسه آتی به نتیجه مطلوب برسیم.

وی درباره مشکل کمبود و کدورت آب شرب شهر رویان نیز اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده با وجود کمبود اعتبارات دولت، اکنون کار انتقال آب از مسیر کمربندی به شهر رویان با انجام 6 کیلومتر شبکه لوله‌گذاری در حال اجرا است تا مشکل کمبود و کدورت آب این شهر رفع شود، که تاکنون بیش از 5 کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است و کمتر از یک کیلومتر در حال انجام است.

توکلی همچنین از احداث پیاده روی سلامت در ساحل شهر رویان خبر داد و افزود: برای این کار محور 20 متری در ساحل در نظر گرفته شده که فاز اول آن در ساحل انتهای خیابان شهید بهشتی(چهارشنبه بازار) اجرا شده و در سال آتی نیز ادامه پیدا می‌کند.

شهردار رویان با اشاره به واگذاری خدمات به بخش خصوصی از جمله انجام رفت و روب، گفت: با این کار به جز صرفه‌جویی در خرید، تعمیرات و نگهداری خودروهای حمل زباله و ... تنها در هزینه حمل و پرسنل سالانه 300 میلیون تومان صرفه جویی انجام و این مبلغ در امور عمرانی هزینه می‌شود.





  نام و نام خانوادگی :
  

  نظر شما :
  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نخواهد شد.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابند.