صفحه اصلی

جلال پور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، عنوان كرد:
بازگشت كشور به مسير اصلي / تلاش شوراي پول و اعتبار براي تامين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - روابط عمومی

محسن جلال پور ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست مشترک استاندار، مدیران دستگاه هاي اجرايي و بخش خصوصی مازندران با رئیس و اعضاي هيات رييسه اتاق بازرگاني ایران و روساي اتاق بازرگاني برخي استان هاي كشور، با اشاره به اين سيستم اقتصاد كشور در سال هاي اخير، راهي اشتباه را پيموده است و شرايط امروز كشور، ناشي از ان اتفاق است، بيان كرد: با وجود آن همه درآمد نفتي به دليل سوء تدبير  و تزریق‌های پول‌های مضاعف هیچ اتفاقی در حوزه اشتغالزایی طي دولت نهم و دهم در كشور نيفتاده است و آسيب جدي به توليد و اقتصاد كشور وارد آمده است.

جلال پور، خاطر نشان ساخت: متاسفانه اين سياست ها نه تنها بخش خصوصي را نجات نداد، بلكه مشكلات كشور را به دليل تزريق نيروي مازاد چند برابري به بدنه دولت بيشتر نمود.

رئیس اتاق بازرگانی ايران با اشاره به اين كه طي مسير قبلي بدهي هنگفتي براي دولت يازدهم به وديعه گذاشت و بهره وري را در كشور در آن مقطع به صفر و منفي صفر رساند، گفت: متاسفانه سياست هاي قبلي كشور را گرفتار كرد و در دوران تحريم متوجه اين نكته شديم كه طي اين مسير، مخاطرات فراواني براي كشور دارد.

وي، افزود: امروز كشور در سايه رهنمودهاي رهبري معظم انقلاب و تاكيد بر اجراي اقتصاد مقاومتي، بازگشت به مردم و ظرفيت بنگاه هاي اقتصادي و تدبير و تلاش دولت در صحنه داخل و عرصه بين الملل در حال بازگشت به مسير اصلي است.

جلال پور با بيان اين كه راه نجات كشور در حوزه هاي اقتصادي، مشاركت با بخش خصوصي است، ياد آور شد: بايد با صبر و حوصله و هم دلي و هم افزايي راه هاي رفته را بازگرديم و كشور را بسازيم.

وي با اشاره به اين كه امروز راه برون رفت از مشكلات، تحقق اقتصاد پايدار است، بيان داشت: شوراي پول و اعتبار، به دنبال راهي براي تامين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي است.

جلال پور از همكاري اتاق بازرگاني ايران در ساخت نمايشگاه صنعت استان خبر داد و خاطر نشان ساخت: بخش خصوصي بايد ميدان دار فعاليت اقتصادي كشور باشد و دولت تنها با سياست گذاري و هماهنگي اين بخش را در عمران ايران عزيز همراهي كند.

رئیس اتاق بازرگانی ايران با اشاره به اين كه بايد اشتغال مولد ايجاد كنيم و از افزايش كمي اصناف بپرهيزيم، عنوان كرد: مازندران مي تواند با توسعه گردشگري مشكلاتش را مرتفع و اقتصادش را شكوفا نمايد.

 

 





  نام و نام خانوادگی :
 

  نظر شما :
  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نخواهد شد.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابند.