صفحه اصلی


اشتغال و کمک های موردی در صدر مطالبات مردمی/ زمین‌های رویانی‌ها سند ندارد
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - روابط عمومی

 

 

در ملاقات عمومی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، در حالی که اعضای شورا و شهردار پیگیر رفع مشکل سند زمین و پروژه‌های شهری بودند اما اشتغال یا استخدام و کمک‌های موردی در صدر مطالبات مردمی قرار داشت.

اشتغال و کمک های موردی در صدر مطالبات مردمی/ زمین‌های رویانی‌ها سند ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، با برنامه‌ریزی مسؤولان محلی رویان و دفتر نماینده  مردم نور و محمودآباد برنامه ملاقات عمومی شهروندان منطقه رویان با نماینده در محل شهرداری رویان برگزار شد که اشتغال و استخدام بیشترین آمار را در مطالبات مردمی به خود اختصاص داد و اعضای شورای شهر و شهردار نیز مطالبات شهری را پیگیری کردند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران یکی از وظایف نمایندگان علاوه بر وظیفه قانونی و نظارتی را وظیفه عرفی و پاسخگویی به ارباب رجوع عنوان و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم روزهای پایانی هفته را به دو شهرستان اختصاص تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، پاسخگوی مردم باشیم.

ولی‌الله فرزانه افزود: در این ارتباط امروز شهر رویان انتخاب شد، شورای شهر و شهردار هم زمینه را فراهم کردند تا در خدمت مردم  رویان، نور و دیگر مناطق باشیم.

وی بیشترین مطالبات مردمی را نیاز به شغل و کار عنوان و بیان کرد: درخواست اشتغال و استخدام در راس نیازهای خانواده‌هاست و با مشورت و گفت و گو سعی داریم تا مشکلات خانواده‌ها کاهش پیدا کند.

نماینده مردم نور و محمودآباد، ادامه داد: دستگاه‌های دولتی محدودیت جذب دارند و بخش خصوصی هم برخی با رکود مواجه هستند ولی با این حال همه تلاش ما این است تا گوشه‌ای از مشکلات رفع شود.

فرزانه مشکل اساسی شهر رویان را نداشتن سند مالکیت عنوان کرد و گفت: به دلیل ادعای بنیاد مستضعفان، مردم برای زمین‌های خود نمی‌توانند سند بگیرند، البته شورا و شهردار قدم‌های خوبی برداشتند، مکاتبات و پیگیری‌های فراوان داشتند اما همچنان مردم برای دریافت سند و شهرداری برای صدور پروانه با مشکل روبه رو هستند و در کمیسیون‌های استانداری نیز به مانع برخورد می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز اسناد مهمی ارائه شد و نشان داد که قسمت اعظم کار پیگیری شد ما هم با همفکری مسئولان محلی و استانی و دیداری که با رئیس بنیاد مستضعفان در آینده نزدیک برگزار می‌کنیم همه تلاش خود را برای رفع این مشکل به کار می‌گیریم تا مشکل چندین ساله مردم منطقه حل شود که در این صورت قدم بزرگی تلقی می شود.

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی به مطالبات شورا و شهردار اشاره کرد و افزود: بحث تامین اعتبارات پروژه‌های سطح شهر مطرح شد که تلاش می‌کنیم با اعتبارات غیرمنظم و پیگیری بودجه، برخی ابنیه و پل‌ها که گره ترافیکی رویان را حل می کند، مشکلات اعتباری نیز تا حدودی مرتفع شود.

فرزانه درخواست تامین برق تولیدکنندگان، موضوع عقب‌نشینی، بحث‌های آموزشی و ... را از دیگر مطالبات بر شمرد و اظهار کرد: برخی مربوط به شهرداری و برخی به دستگاه‌های دیگر ارتباط داشت که توصیه‌های لازم شد.

وی در پایان با قدردانی از شورا و شهرداری رویان و اصحاب رسانه بیان کرد: ارتقای شهر و شهرداری را هم که قبلا وعده کردیم و پیگیری هم شد، مقدماتی لازم دارد که معتمدین از قبل پیگیری کردند، این اتفاق ضرری به کسی نمی‌رساند و قرار به انتزاع از شهرستان هم نیست و نباید نگران فضا سازی‌ها بود چون اختلافی ایجاد نمی شود بلکه تقویت روابط را به دنبال دارد.

 

رئیس شورای شهر رویان نیز در این رابطه اظهار کرد: پس از انتخابات مجلس مقرر شد تا مشکلات شهر را با نماینده جدید در میان بگذاریم این امر امروز با برنامه ملاقات عمومی هماهنگ شد تا مردم هم مشکلات خود را مطرح کنند و آنچه که مربوط به شهرداری است رفع شود.

کامبخش سالاریان افزود: موضوع ادعای بنیاد علوی و نداشتن سند زمین‌های مردم با نماینده مفصل مطرح شد که قول پیگیری دادند.

وی ارتقای شهر رویان را از دیگر مطالبات مطرح  و بیان کرد: در این خصوص پیگیر بخش شدن هستیم و مکاتباتی هم انجام شد تا روستاهای غرب نوشهر و ییلاقات و روستاهای بخش مرکزی که قبلا جز شهر رویان بودند مجدد الحاق شوند و بخشداری در رویان تاسیس شود.

این مسؤول به برخی اقدامات در این دوره شورا و شهرداری اشاره کرد و افزود: در این مدت ۸۰ درصد کوچه‌های خاکی سطح شهر و برخی معابر آسفالت یا روکش آسفالت شد.

 رئیس شورای شهر رویان احداث و تکمیل دیواره حفاظتی سبزه رود غربی و احداث کانال دفع آب‌های سطحی در غرب و جنوب رویان را از دیگر اقدامات عنوان  و بیان کرد: ادامه بازسازی پیاده رو خیابان شهدا و احداث دیواره حفاظتی قسمت شمالی سبزه رود به زودی آغاز می‌شود.

سالاریان بازار روس‌ها، جایگاه دو منظوره، بازار ماهی و ... را به عنوان املاک و ابنیه‌های شهرداری رویان برای درآمد پایدار ذکر کرد و افزود: ضمن افزایش تعداد غرفه‌های بازار به دنبال انتقال بازار ماهی به خیابان بهشتی هستیم که تعدادی غرفه نیز در این خیابان احداث و به درآمد پایدار شهرداری کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه با انجام تعهدات در پارک جنگلی رویان به دنبال انتخاب سرمایه‌گذار هستیم اما به دلیل نداشتن سند برای 5 هکتار از املاک ساحلی  نمی‌توانیم سرمایه گذار انتخاب و وارد مذاکره شویم، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان دوره یکی از دو موضوع سند اراضی یا ارتقای شهر را به نتیجه برسانیم.

 

شهردار رویان نیز هدف از دعوت و برگزاری ملاقات عمومی نماینده با مردم در شهرداری این شهر را تسهیل در دسترسی مردم منطقه رویان به منتخب خود و طرح مشکلات عنوان و اظهار کرد: از این رو میزبان اهالی منطقه و دیگر نقاط شهرستان بودیم تا از این فرصت بهره‌مند شده و مطالبات و خواسته‌های خود را مطرح و پاسخ‌ها و توصیه‌های لازم به ادارات مرتبط را دریافت کنند.

وی افزود:  از دیگر اهداف طرح مطالبات شهری توسط اعضای شورای شهر و شهردار به عنوان نمایندگان شهروندان بود که به دلیل حجم بالای کار نماینده درخواست کردیم با تیم همراه در شهرداری میزبانشان باشیم که این امر قبل از ساعت ملاقات عمومی محقق و موضوعات و مطالبات مختلفی که بعضا سال‌ها روی زمین مانده و رفع نشد از جمله سند دار نبودن زمین‌های مردم در شهر رویان مطرح و شرح کاملی از مسئله با ارائه اسناد و مکاتبات با بنیاد علوی و طرح دعوی در مراجع قضایی ارائه و ضمن توضیحات برخی از معتمدان محلی و ارائه راهکارها مقرر شد جلسه‌ای با حضور مسوولان محلی و استانی برای پیگیری برگزار تا به یک نتیجه لازم برسیم.

جعفر حسین‌زاده ارتقای شهر رویان و پیگیری برای تخصیص اعتبار استانی و ملی به پروژه‌های عمرانی را از دیگر مطالبات مطرح شده عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال پل انتهای خیابان مسجد جامع که به عنوان پروژه استراتژیک در کاهش ترافیک سطح شهر رویان محسوب می‌شود نیازمند اعتبار بالایی است که اگر از منابع داخلی شهرداری تامین شود حدود 30 درصد بودجه سالانه شهرداری را مصرف می‌کند که این امر مانع ارائه خدمات دیگر می‌شود به همین دلیل درخواست اعتبار استانی یا ملی کردیم.

شهردار رویان ادامه داد: در این ارتباط مذاکراتی هم با معاون عمرانی استاندار و مدیرکل دفتر فنی انجام شد و امروز قرار شد نماینده از محل بازدید و مراحل جذب اعتبارات را بررسی و پیگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون نیز عملیات حفاری در کنار این پل به منظور مطالعات اولیه مکانیک خاک در حال انجام است که پس از دریافت خروجی لازم به مهندسان مشاور و طراح ارسال می‌شود بنابراین امیدواریم تا پایان سال این پروژه تامین اعتبار و کلنگ‌زنی شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه مردم رویان خاطره خوبی در دوران تصدی نماینده کنونی در استانداری دارند و آن هم اختصاص اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی برای احداث پل انقلاب که گره ترافیکی مرکز شهر رویان را کاهش داد را دارند، گفت: انتظار داریم ره‌آورد این سفر و حضور نیز به لحاظ پروژه‌های شهری جذب منابع و مساعدت لازم باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۲۳/ج





  نام و نام خانوادگی :
  

  نظر شما :
  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نخواهد شد.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابند.