صفحه اصلی


با هدف ترویج فرهنگ قرآنی
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - روابط عمومی

نمایشگاه قرآن و عترت در رویان افتتاح شد
در آستانه نخستین شب قدر و با هدف ترویج فرهنگ قرآنی با حضور مسؤولان شهرستانی و شهری نمایشگاه قرآن و عترت در شهر رویان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، بعد از ظهر امروز نمایشگاه قرآن و عترت رویان در جوار بقعه امام‌زاده جمشید کیا سلطان و مزار شهدای منطقه و نیز مسجد محوری جامع این شهر با حضور مسؤولان شهرستانی و شهری افتتاح شد.

شهردار رویان در این آئین با تسلیت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و شهادت امام علی(ع) و با آرزوی بهره‌مندی از لیالی قدر، اظهار کرد: رسول‌(ص) دو چیز را نزد مسلمانان به امانت گذاشتند و آن دو چیز قرآن و عترت اهل بیت(ع) است که ما را به اطاعت و پیروی از آنان توصیه و سفارش فرمودند.

احمد توکلی افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی و مانوس شدن مردم به ویژه نوجوانان با معنویت قرآن این کتاب نورانی و آسمانی اسلام برگزار شد تا انشاالله همه ما عامل به قرآن و دستورات دین باشیم.

وی با اشاره به همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و پایگاه مقاومت شهید وارسته شهرداری رویان در برگزاری این نمایشگاه، گفت: همه باید در این را قدم برداریم تا نسل جوان و آینده با قرآن و معارف دین آشنا و علاوه بر قرائت آیات نورانی قرآن کریم عامل به دستورات و قوانین این کتاب الهی شوند که در این صورت در مقابل فرهنگ غرب بیمه می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور نیز در این آیین با بیان اینکه یکی از معاونت‌های مهم در بدنه ارشاد اسلامی معاونت قرآن و عترت است، اظهار کرد: بیشتر برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شود که از جمله آن همین نمایشگاه‌های قرآن و عترت است که در همه شهرستان‌های استان برپا است و در این شهرستان نیز با هدف تمرکز زدایی و توزیع برنامه‌ها، نمایشگاه را در شهر رویان برگزار کردیم.

داوود فلاح از برگزاری محافل قرآنی با عنوان 30 شب 30 مسجد در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: همایش «مسجد دوست من» نیز در 5 مسجد جامع سطح شهرستان برگزار شد.

به گزارش فارس، نمایشگاه قرآن و عترت رویان شامل غرفه‌های فعالیت‌های قرآنی موسسات قرآنی منطقه رویان، غرفه پاسخ به مسایل شرعی و شبهات، غرفه کودک و نوجوان، عفاف و حجاب، مهد قرآن ، نوای قرآن و ... است که از امروز تا عید سعید فطر همه روزه از ساعت 10 صبح الی 10 شب دایر و آماده بازدید عموم شهروندان است.

همچنین در آیین افتتاح این نمایشگاه گروه نمایشی سولار با اجرای نمایش خیابانی کوتاه نهضت عاشورا را به نهضت سنگ و انتفاضه فلسطین و سقوط داعش وصل و اطاعت از ولایت را به نمایش گذاشت.

 





  نام و نام خانوادگی :
 

  نظر شما :
  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نخواهد شد.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابند.